Podejmij wysiłek, aby przygotować samochód do sprzedaży, a możesz otrzymać wyższą cenę. Nie zajmuje to wiele, a efekt może Cię zaskoczyć.
Liczy się pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenia są bardzo ważne, gdy próbujesz coś sprzedać, cokolwiek by to nie było.
Dlatego agenci nieruchomości mają świeżo parzoną kawę i świeżo upieczony chleb w domach, które pokazują potencjalnym nabywcom. W nowym biznesie samochodowym nazywają to atrakcyjnością salonu, wpływ, jaki samochód ma na potencjalnego nabywcę, gdy po raz pierwszy wchodzi do salonu.
Zaimponuj im w tym momencie i masz dobry start w sprzedaży im samochodu.
Tak samo jest ze sprzedażą używanego samochodu. Zaimponuj potencjalnemu nabywcy, gdy idą Twoim podjazdem i zobaczą samochód po raz pierwszy, a masz większą szansę na dokonanie sprzedaży.
Myśl jak kupujący
Jako kupujący wiemy czego chcemy, to najlepsza możliwa cena , ale postaw się w sytuacji kupującego, a zwiększasz swoje szanse na jej zdobycie.
Dokładnie sprawdź samochód pod każdym kątem. Spójrz na to z daleka, przyjrzyj się z bliska i usiądź w środku, cały czas zwracając uwagę na wszystko, co może zniechęcić potencjalnego nabywcę.
Zwróć uwagę na takie rzeczy, jak odpryski kamieni i zadrapania na lakierze, ślady zadrapań na wykończeniu i ślady po piętach na dywanie. Wszystkie one umniejszają atrakcyjność samochodu i możesz pomyśleć o ich naprawieniu przed wystawieniem go na sprzedaż.
Naprawiać czy nie naprawiać



Naprawa porysowanej i wyszczerbionej farby może mieć ogromny wpływ na atrakcyjność samochodu, podobnie jak usunięcie małych wgnieceń.
Nie jest to takie trudne. Są firmy i handlowcy, którzy przyjdą do twojego domu lub miejsca pracy i zrobią to za ciebie, i niekoniecznie będzie to kosztować Ziemię.
Otwórz maskę i rozejrzyj się po silniku w poszukiwaniu wycieków oleju lub płynu chłodzącego i rozważ ich naprawę. Czysty silnik może zrobić ogromne wrażenie.



Odśwież to
Gdy już zdecydujesz się na przeniesienie samochodu, zacznij przygotowywać go do sprzedaży, nie czekaj do ostatniej chwili, kiedy będziesz musiał się spieszyć, aby go przygotować.
Nadanie samochodowi przyjemnego zapachu może zająć trochę czasu, więc zacznij od użycia odświeżacza powietrza na tydzień lub dwa przed planowanym wprowadzeniem samochodu na rynek.
Wyczyść swój samochód



Umyj samochód, aby usunąć wszelkie zabrudzenia i inne osady z lakierowanej powierzchni.
Cięcie i polerowanie mogą nadać połysk.
Wyczyść okna wewnątrz i na zewnątrz, aby błyszczały.
Nie zapomnij o zacięciach drzwi, to pierwsze rzeczy, które widać po otwarciu drzwi.
Posprzątaj kabinę



Śmierdząca, niechlujna kabina to natychmiastowy problem dla każdego, kto chce kupić Twój samochód. Mówi, że cię to nie obchodzi .
Zdejmij maty podłogowe i odkurz całe wnętrze, a następnie odkurz i wyczyść maty.
Wyczyść siedzenia, tapicerkę drzwi i deskę rozdzielczą. Deska rozdzielcza jest szczególnie ważna, ponieważ jest to rzecz, którą widzisz najczęściej, gdy siedzisz na miejscu kierowcy.
Nie zapomnij wyczyścić pod siedzeniami i usunąć wszystko, co tam znajdziesz. Podczas jazdy próbnej może się toczyć i grzechotać.



Nie zostawiaj niczego w samochodzie
Opróżnij wszystkie kieszenie, konsole, popielniczki i schowki z wszelkich luźnych przedmiotów, które mogą grzechotać lub powodować hałas podczas jazdy próbnej samochodem przez potencjalnego nabywcę.
Jedyne, co powinno znaleźć się w schowku to instrukcja obsługi i książka serwisowa. Upewnij się, że książka serwisowa jest aktualna, aby pokazać potencjalnemu nabywcy, że dbałeś o samochód.
Jeśli masz rachunki za wykonaną pracę lub kupione części, takie jak akumulatory i opony, udostępnij je kupującemu.
Nie zapomnij o bagażniku
Posprzątaj bagażnik. Usuń wszystko, co tam nie należy, nie chcesz, aby podczas jazdy próbnej coś klekoczącego rozpraszało potencjalnego nabywcę.
Ale upewnij się, że koło zapasowe jest na swoim miejscu i bezpiecznie schowane, aby nie mogło grzechotać.
Upewnij się również, że podnośnik i wszystkie narzędzia, które oryginalnie były dostarczone z samochodem, są tam i bezpiecznie schowane.
Kiedy to posprzątasz, odkurz.
Zrób to szczegółowo
Jeśli nie masz czasu lub ochoty, aby zrobić to samemu, zleć to profesjonalnie. Kosztuje tylko kilkaset dolarów i może dodać tysiące do ceny sprzedaży.